Η τεχνική του Niche μάρκετινγκ

Niche μάρκετινγκ

Τι είναι το Niche Μάρκετινγκ, τα Niche Sites και πως θα βρεις το κατάλληλο Niche για να κάνεις ένα πετυχημένο ξεκίνημα στο χώρο του διαδικτυακού μάρκετινγκ;

Τι είναι το Niche;

Το πρωταρχικό βήμα πριν ξεκινήσει κάποιος να δημιουργήσει μια ιστοσελίδα ή ένα blog είναι να επιλέξει τη θεματολογία, όπου βάση αυτής θα δημιουργήσει στη συνέχεια και το περιεχόμενο με κείμενα, εικόνες ή video. Niche είναι το κυρίως θέμα στο οποίο βασίζεται το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας και αποτελεί βασικό κομμάτι της, γιατί αυτό θα επηρεάσει την επισκεψιμότητα που θα προέρχεται από τις μηχανές αναζήτησης.

Μερικά παραδείγματα από τα κορυφαία Niche με τεράστια επισκεψιμότητα είναι: "Ειδήσεις", "Τεχνολογία", "Ταξίδια", "Διατροφή", "Gaming" κλπ. 

Niche Market

Niche Market είναι το υποσύνολο ή μια υποκατηγορία ενός συγκεκριμένου προϊόντος της αγοράς που στοχεύσει σε πιο συγκεκριμένα ενδιαφέροντα. Αν για παράδειγμα θέλουμε να μελετήσουμε το Niche "Sports", μερικά υποσύνολα αυτού, δηλαδή Sub Niche, είναι το "Ποδόσφαιρο", το "Μπάσκετ", οι "Πολεμικές τέχνες" κλπ. Αυτά τα Sub Niche μπορούν να υπο-κατηγοριοποιηθούν περαιτέρω ώστε να προσφέρουν πιο εξειδικευμένη πληροφορία. Από το Niche "Πολεμικές τέχνες" για παράδειγμα, μπορούμε να πάρουμε το Niche "Kick Boxing", ή το "Mixed Martial Arts", είτε το "Muay Thai". Με αυτό τον τρόπο μπορούν να δημιουργηθούν δεκάδες Sub Niche από μια κατηγορία με στόχο να δημιουργηθεί στοχευμένο και εξειδικευμένο περιεχόμενο το οποίο θα απευθύνεται σε ένα μέρος του κοινού.

Δημιουργία Niche Site - Sub Niche Site

Για να δημιουργήσουμε ένα Niche Site θα πρέπει να έχουμε την κατάλληλη γνώση για το αντικείμενο, έτσι ώστε να προσφέρουμε στον αναγνώστη εξειδικευμένη, σωστή και χρήσιμη πληροφόρηση. Άλλωστε όταν ένας επισκέπτης τύχει να βρει μια ιστοσελίδα με σπουδαίο περιεχόμενο, ξαναεπιστρέφει και ίσως γίνεται και αναγνώστης.

Ένα Niche Site εκτός από καλό περιεχόμενο χρειάζεται και ένα σχετικό Domain Name ανάλογα με το Niche. Ένα ευκολοδιάβαστο Domain με λίγους χαρακτήρες, σχετικό με το Niche μπορεί να δώσει μεγάλη προώθηση σε μια ιστοσελίδα.

Η περιγραφή του Niche Site και οι τίτλοι του περιεχομένου όμως αποτελούν δυο από τα κλειδιά της επιτυχίας. Οι μηχανές αναζήτησης δε μπορούν να αντιληφθούν εκ των προτέρων, εάν υπάρχει καλό περιεχόμενο, αλλά μπορούν να αναγνωρίσουν εάν το περιεχόμενο είναι σχετικό με μια κατηγορία αναζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι όταν μια ιστοσελίδα ασχολείται με εξειδικευμένα θέματα, αυτή έρχεται πρώτη στις προτιμήσεις των μηχανών αναζήτησης, με αποτέλεσμα να εκτοξεύουν την επισκεψιμότητά της.

Επιλέγοντας Niche

Ένα σημαντικό βήμα πριν τη δημιουργία ενός Niche Site είναι να αξιολογήσουμε τον ανταγωνισμό και το ενδιαφερόμενο κοινό.

Όσο γενικότερο είναι ένα Niche, τόσο μεγαλύτερος θα είναι και ο ανταγωνισμός από άλλες ιστοσελίδες. Αυτό σημαίνει ότι εάν θέλουμε να πετύχουμε, χρησιμοποιώντας ένα πολύ γενικό Niche, θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε κολοσσούς. Αλλά επειδή είναι σχεδόν απίθανο να συμβεί αυτό, επιλέγουμε υποκατηγορίες ή υποκατηγορίες αυτών σε σημείο που να μετριάζεται η ανταγωνιστική δύναμη. Φυσικά λαμβάνουμε υπόψη ότι όσο εξειδικεύουμε το περιεχόμενο, τόσο μειώνεται και το ενδιαφερόμενο κοινό.

Το κοινό που βρίσκεται πίσω από κάθε Niche ή Keyword είναι ίσως ο καθοριστικός παράγοντας που θα επηρεάσει την απόφασή μας για τη δημιουργία ενός Niche Site ή όχι. Είναι προφανές ότι χρησιμοποιώντας Niche Sites προσπαθούμε να κόψουμε την πίτα και να κερδίσουμε ένα κομμάτι της, αλλά με την προϋπόθεση ότι δεν είναι μηδαμινό.

Ερευνώντας τα Niche

Μια καλή ιδέα για να ερευνήσουμε πιθανά Niche είναι να επισκεφτούμε διάφορα Forums ή Social Media σχετικά με την κατηγορία που σκεφτόμαστε. Ως γνωστόν, όταν οι άνθρωποι έχουν κάποιο πρόβλημα ή όταν τους απασχολεί κάτι το συζητάνε. Οπότε όταν μπορείς να παρακολουθήσεις μια συζήτηση, μπορείς να αποκτήσεις μια εικόνα της κοινής γνώμης και να βγάλεις πολύ χρήσιμα συμπεράσματα!


Ο πληρέστερος και πιο έμπιστος τρόπος για να υπολογίσουμε το συνολικό αριθμό των ατόμων που ενδιαφέρονται για ένα Niche, δεν είναι άλλος από το Keyword Tool του Adwords. Επιλέγοντας τη χώρα στόχευσης και δοκιμάζοντας διάφορες λέξεις κλειδιά, το Adwords μας παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον όγκο των αναζητήσεων, καθώς και τον ανταγωνισμό σε επίπεδο προβαλλόμενων διαφημίσεων από τους διαφημιστές του. Αυτό το εργαλείο μπορεί να μας προσφέρει ένα μεγάλο πλεονέκτημα ώστε να εκτιμήσουμε εάν το κομμάτι της πίτας είναι αρκετό για να το διεκδικήσουμε.

Niche Marketing

Επειδή το καλύτερο το αφήνουμε πάντα για το τέλος, έτσι σε αυτό το σημείο ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για το Niche Marketing και πως μπορούμε να ωφεληθούμε κερδίζοντας χρήματα Online.

Το Niche Marketing είναι η πιο αποτελεσματική τεχνική που χρησιμοποιούν οι Affiliates σε όλο τον κόσμο για να αποκτήσουν έσοδα από την ιστοσελίδα τους και αυτό γιατί τα Niche Sites είναι ο πλέον κατάλληλος χώρος για να πραγματοποιηθεί το Affiliate Marketing, καθώς οι επισκέπτες είναι στοχευμένοι. Η στοχευμένη επισκεψιμότητα και η προβολή στοχευμένων Affiliate Products από επιλεγμένα Networks αποτελούν τον πιο εκρηκτικό συνδυασμό που αποφέρει το μέγιστο αποτέλεσμα.

Στην πράξη, ένα Niche Site με μέτρια επισκεψιμότητα, που προβάλλει στοχευμένες διαφημίσεις από Affiliate Δίκτυα, μπορεί να παράγει τα ίδια έσοδα σε σχέση με μια ιστοσελίδα υψηλής επισκεψιμότητας, αλλά γενικού ενδιαφέροντος, που προβάλλει ακριβώς τα ίδια διαφημιστικά προγράμματα.

Με απλά λόγια η φιλοσοφία του Niche Marketing παίρνει σάρκα και οστά όταν κατόπιν έρευνας σε υποκατηγορίες και λέξεις κλειδιά που μπορούν να προσφέρουν στοχευμένη επισκεψιμότητα με μέτριο ή χαμηλό ανταγωνισμό, δημιουργούμε μια ιστοσελίδα με εξειδικευμένο περιεχόμενο η οποία φιλοδοξεί να προσεγγίσει το κοινό που ψάχνει για αυτό το περιεχόμενο. Όταν καταφέρουμε να αποκτήσουμε επισκέπτες το Affiliate Marketing μπορεί να μετατρέψει έξυπνα την επισκεψιμότητα σε έσοδα.