Τι είναι το email marketing;
Το email marketing ανήκει στο άμεσο μάρκετινγκ και αφορά τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχουν ως σκοπό την προώθηση διαφημίσεων εμπορικών σημάτων. Οι αποδέκτες του email marketing είναι εκείνα τα άτομα που χρησιμοποιούν την υπηρεσία του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Σύμφωνα με αυτό τον ορισμό, οποιοδήποτε email περιλαμβάνει διαφήμιση προϊόντων ή υπηρεσιών και αποσκοπεί στην προώθησή τους, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο αποδέκτης μπορεί να είναι ή να γίνει πιθανός πελάτης, μπορεί να θεωρηθεί email marketing.
Email marketing και Affiliate marketing
Η σχέση μεταξύ email marketing και Affiliate marketing είναι άμεση, καθώς το ένα τροφοδοτεί το άλλο. Έχοντας επιλέξει την κατάλληλη διαφημιστική καμπάνια από ένα Affiliate Network, ξεκινάει η μαζική αποστολή των emails. Βέβαια για να πετύχει κάποιος μια αποκλειστική διαφημιστική καμπάνια, θα πρέπει να είναι Affiliate σε αρκετά Networks, έτσι ώστε να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε πλήθος από διαφορετικές καμπάνιες. Ένα σημείο που χρήζει προσοχής, είναι ο διαφημιζόμενος μιας καμπάνιας να μην απορρίπτει στους όρους την προώθηση μέσω email marketing. Το πιο σημαντικό σημείο που τονίζουν άπαντες είναι η αποφυγή των spam emails (ανεπιθύμητα).
Έχει επιτυχία το email marketing;
Το email marketing λαμβάνει ένα μερίδιο της αγοράς που σίγουρα δε μπορεί να αγνοηθεί. Στις ΗΠΑ, για το έτος 2011, οι διαφημιστικές εταιρίες ξόδεψαν περίπου 1,51 δισεκατομμύρια δολάρια για προώθηση των προϊόντων τους μέσω email marketing, ενώ μέχρι το 2016 αυτό το ποσό αναμένεται να αυξηθεί κατά 1 δις ετησίως. Η αύξηση της δαπάνης των επιχειρήσεων στη διαφήμιση μέσω του email marketing, σίγουρα εκφράζει ότι είναι ένα πολύ σημαντικό κανάλι προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών. Για να απαντήσουμε στην ερώτηση, αν έχει επιτυχία το email marketing, θα πρέπει να μελετήσουμε τα στατιστικά στοιχεία από επίσημες έρευνες που περιγράφουν τις τάσεις της αγοράς. Πιο συγκεκριμένα μπορούμε να παρατηρήσουμε δύο παράγοντες: Το Email Open Rate και το Click Through Rate, δηλαδή τα email που ανοίγονται και εμφανίζεται το περιεχόμενο σε συνδυασμό με το ποσοστό των ατόμων που κλικάρει τη διαφήμιση.
Από το διάγραμμα παρατηρούμε ότι από το σύνολο των μηνυμάτων, μόνο το 4,4% - 6% των αποδεκτών ανοίγουν ένα διαφημιστικό μήνυμα και από αυτούς το 22% - 26,2% δείχνουν ενδιαφέρον για το προϊόν που προωθείται μέσω email marketing. Αν και αυτό το διάγραμμα μπορεί να αναλυθεί εις βάθος, θα επιχειρήσω να αντλήσω μια μόνο πληροφορία, δηλαδή το κατά πόσο επιτυχία έχει το email marketing.
Αν υποθέσουμε ότι το δείγμα του συνόλου των emails είναι 1.000 ηλεκτρονικά μηνύματα, τότε μπορούμε να συγκρίνουμε το ποσοστό επιτυχίας για το έτος 2009 σε σχέση με το 2011. Επιτυχία ορίζω τον αριθμό των ατόμων που άνοιξαν το email και οδηγήθηκαν μέσω του συνδέσμου στην ιστοσελίδα του διαφημιζόμενου. Υπολογίζοντας με απλές μαθηματικές πράξεις οδηγούμαστε στα παρακάτω αποτελέσματα:
2009: Επιτυχία 1,3% ή 13 ανά 1000 emails.
2012: Επιτυχία 1,12% ή 11 ανά 1000 emails.
Συμπέρασμα: Ως μέσο όρο, η επιτυχία του email marketing βρίσκεται περίπου στο 1,3%, δηλαδή ανά 1.000 emails μπορεί κάποιος να οδηγήσει 13 πιθανούς πελάτες.
Αξίζει το email marketing;
Αν αναλογιστεί κανείς ότι το κόστος για τη δημιουργία και την αποστολή ενός email είναι μηδαμινό, τότε σίγουρα γίνεται αντιληπτό ότι μπορεί να αποτελέσει ένα εύκολο και έξυπνο τρόπο για να βγάλει κάποιος χρήματα από το internet! Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι όλες οι δωρεάν υπηρεσίες στο διαδίκτυο συνοδεύονται από την εγγραφή μέσω ενός email και η προσθήκη newsletter σε εκατομμύρια websites σε όλο τον κόσμο. Το email marketing αποτελεί για ένα μεγάλο αριθμό webmasters και όχι μόνο, μια πηγή εσόδων από το internet και για τις επιχειρήσεις ένα ελάχιστα δαπανηρό μέσο για διαφήμιση.
Email marketing - Συμβουλές.
Μέσα από έρευνες εντοπίζουμε ότι για να ανοίξει κάποιος ένα email παίζουν ρόλο οι εξής παράγοντες με σειρά προτεραιότητας:
Ο πιο κοινός λόγος για να μην ανοίξει κάποιος ένα email, είναι επειδή δέχεται πλήθος ηλεκτρονικών μηνυμάτων. Την ίδια στιγμή όμως, ένας πολύ μεγάλος αριθμός ατόμων έχει δηλώσει ότι απολαμβάνει να δέχεται πολλά emails από τις αγαπημένες μάρκες ή υπηρεσίες προσφορών σε εβδομαδιαία συχνότητα.
7 στους 10 παραλήπτες δηλώνουν ότι έχουν κάνει χρήση ενός κουπονιού προσφοράς ή έκπτωσης, για το οποίο έλαβαν γνώση μέσα από ένα email. Το 58% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι ο κύριος λόγος για να εγγραφούν σε ένα newsletter είναι η αποστολή των κουπονιών με προσφορές.
10 πλεονεκτήματα του email marketing!
Εταιρίες που προσφέρουν free software trial για email marketing. Ένας εύκολος τρόπος για να προωθήσεις τις πρώτες σου email καμπάνιες εντελώς δωρεάν!