Πως θα αυξήσεις το CPC στις διαφημίσεις Adsense

Google Adsense Logo with dollar icon

Τρόποι που λειτουργούν αποτελεσματικά στην αύξηση του κόστους ανά κλικ, άρα και στα κέρδη μας από τις διαφημίσεις της Google Adsense. Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν το CPC;

Σε πολλά forums ελληνικά και ξένα διαβάζουμε κατά καιρούς παράπονα και ερωτήματα από χρήστες με πολύ χαμηλό CPC, αξίας ούτε 10 cents, ενώ παράλληλα άλλους να ισχυρίζονται ότι κατάφεραν να κερδίσουν μέχρι $50 ανά κλικ, πράγμα λίγο απίστευτο, αλλά δεν το αποκλείουμε όπως θα δούμε και παρακάτω αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζεται το Cost Per Click της Adsense.

Ο βασικότερος συντελεστής από τον οποίο εξαρτάται άμεσα το κόστος ανά κλικ είναι οι διαφημιζόμενοι του Adwords. Αυτοί ορίζουν μέσω δημοπρασίας το κόστος της διαφήμισής τους ανά κλικ και τις λέξεις- κλειδιά που την ενεργοποιούν. Αυτή είναι η βασική αρχή λειτουργίας της Adsense και προφανώς δεν μπορούμε με καμία ενέργεια να την επηρεάσουμε. Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν τρόποι και ενέργειες με τους οποίους επεμβαίνουμε στην ιστοσελίδα μας και μας φέρνουν πιο κοντά στην εμφάνιση των πιο ακριβοπληρωμένων διαφημίσεων της Google.

Παράγοντες που αυξάνουν ή μειώνουν το CPC:

Χώρα προέλευσης των επισκεπτών. Το iP των επισκεπτών παίζει το σημαντικότερο ρόλο στην αξία των προβαλλόμενων διαφημίσεων. Είναι γεγονός ότι τα πιο υψηλά CPC προέρχονται από Καναδά, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, Αυστραλία, Αγγλία και από ορισμένες άλλες χώρες της Ευρώπης, ενώ τα χαμηλότερα από Ανατολικές χώρες, όπως Ινδία, Πακιστάν, Κίνα, Ρωσία κλπ. Η Ελλάδα κατατάσσεται λίγο πιο κάτω από το μέση, με μέτριας αξίας CPC. Είναι προφανές λοιπόν ότι το Αγγλικό περιεχόμενο αυξάνει κατά πολύ τα περιθώρια κέρδους, ενώ η δημιουργία μιας ιστοσελίδας με Αγγλικό περιεχόμενο, στοχευμένη στην επισκεψιμότητα των παραπάνω χωρών είναι ο καλύτερος τρόπος για να κερδίσουμε τα υψηλότερα CPC.

Niche. Το κυρίως θέμα μιας ιστοσελίδας αποτελεί το μαγνήτη των διαφημίσεων, με τέτοιο τρόπο ώστε να προβάλλονται σχετικές διαφημίσεις. Διαλέγοντας ένα Niche με μεγάλο αριθμό διαφημιζόμενων μας δίνει περισσότερες πιθανότητες για μεγαλύτερα CPC λόγω του υψηλότερου ανταγωνισμού. Μια αμφιλεγόμενη τεχνική που εφαρμόζεται από μεγάλο αριθμό συνεργατών της Adsense, είναι η χειραγώγηση των προβαλλόμενων διαφημίσεων. Αυτό μπορεί να γίνει κάνοντας έρευνα για τους μεγαλύτερους διαφημιστές και των Keywords τους και στη συνέχεια γράφοντας άρθρα ή δημιουργώντας σελίδες με τα ίδια Keywords. Βέβαια αυτές τις πληροφορίες δε θα τις δώσει εύκολα κάποιος, ενώ αν κάποιος το ψάξει καλά μπορεί να βρει Online υπηρεσίες που δίνουν τέτοια πρόσβαση, αλλά κατόπιν αμοιβής.

Τοποθεσία διαφημίσεων. Η τοποθέτηση των διαφημίσεων της Adsense επηρεάζει την αξία τους ανά κλικ, με τέτοιο τρόπο ώστε να ακολουθούν φθίνουσα πορεία. Δηλαδή τα διαφημιστικά πλαίσια που βρίσκονται υψηλότερα στη σελίδα μας θα δίνουν τα μεγαλύτερα CPC, ενώ τα όσα ακολουθούν θα εμφανίζουν διαφημιζόμενους που πληρώνουν λιγότερα χρήματα. Αυτό σημαίνει ότι η τοποθέτηση του πρώτου διαφημιστικού πλαισίου θα πρέπει να είναι η καλύτερη δυνατή ώστε να δέχεται τα περισσότερα κλικ.

Αριθμός διαφημίσεων. Ακολουθώντας την στρατηγική Adsense για αύξηση κερδών που έχουμε περιγράψει σε προηγούμενο άρθρο μπορούμε να περιορίσουμε την προβολή χαμηλών CPC, έχοντας έτσι περισσότερες πιθανότητες για τα μεγάλα CPC.

Κείμενο ή εικόνα; Σίγουρα δεν αμφισβητεί κανείς ότι οι διαφημίσεις με εικόνες ή εμπλουτισμένα μέσα δίνουν τα μεγαλύτερα CPC που σε κάποιες περιπτώσεις έχουν μέχρι και δεκαπλάσια αξία σε σχέση με αυτές του κειμένου. Αν και η Google προτείνει την επιλογή συνδυασμένης εμφάνισης, η αλήθεια είναι ότι το Template μιας ιστοσελίδας καθορίζει ποια ενότητα ταιριάζει καλύτερα. Από τη στιγμή που μπορούμε να διαμορφώσουμε το Template μιας σελίδας, θεωρείται ιδανικό να τις τοποθετήσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να φαίνονται φυσικά συνδυασμένες με το περιεχόμενο, είτε πρόκειται για κείμενο, είτε για εικόνα.

Pagerank. Έχουμε διαβάσει αρκετά άρθρα στα οποία ο αρθρογράφος ισχυρίζεται ότι το Pagerank έχει σχέση με το CPC. Μετά από έρευνα του clickmoney.gr μπορούμε να πούμε ότι αυτό αποτελεί ένα μύθο. Το Pagerank από μόνο του δεν δικαιολογεί καμία αύξηση στο CPC. Στην έρευνα που πραγματοποιήσαμε παρατηρήσαμε ότι σε ένα πειραματικό νεοδημιούργητο blog χωρίς κανένα Pagerank (δεν πρόλαβε να βαθμολογηθεί, δηλαδή δεν είχε ούτε "0"), παρουσιάστηκαν μερικά αρκετά υψηλά CPC αξίας έως και 2,00€ ανά κλικ, τα οποία δεν είχαμε δει σε blogs με Pagerank 2 και κάτω. Σε άλλο παράδειγμα μιας ιστοσελίδας με PR 1 παρατηρήσαμε κλικ αξίας 2,18€. Η θεωρία του PR και του CPC δε θα δικαιολογούσε τέτοιας αξίας κλικ, άρα συμπεραίνουμε ότι δεν έχει άμεση σχέση.

Φίλτρα αποκλεισμού. Εισάγοντας φίλτρα αποκλεισμού προβαλλόμενων διαφημίσεων από συγκεκριμένες ιστοσελίδες αποτρέπουν τους επισκέπτες μας να κατευθυνθούν στους ανταγωνιστές μας, αλλά με βαρύ τίμημα: τα χαμηλότερα CPC.

Ακολούθησε το Click Money στα Social Media και

μάθε πρώτος τα νεότερα στο Internet Marketing!