Πωλήσεις στο Amazon

amazon

Το Amazon και το ebay είναι τα δυο κυρίαρχα και πιο πετυχημένα online ηλεκτρονικά καταστήματα στον κόσμο. Αυτό που σε ενδιαφέρει είναι ότι σου δίνουν τη δυνατότητα να κερδίσεις χρήματα με εργασία από το σπίτι. Το amazon δεν είναι τυχαία ένα από τα πιο κορυφαία online marketplace στον κόσμο.

Έχοντας μελετήσει και κατανοήσει τις συμβουλές και τα μυστικά για επιτυχημένες πωλήσεις στο Ebay Tips, είσαι σε θέση να αποκομίσεις και τα οφέλη του amazon. Είτε ως ιδιώτης, είτε ως μικρή επιχείρηση, μπορείς να πουλήσεις κάποιο προϊόν online στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Στην ερώτηση για το ποιο ηλεκτρονικό κατάστημα, ανάμεσα στο ebay ή το amazon, θα επιλέξεις, η απάντηση είναι ότι θα πρέπει να διερευνήσεις και τα δυο. Η πραγματοποίηση πωλήσεων σε πολλαπλές αγορές δίνει τη δυνατότητα να πετύχεις σε διαφορετικές βάσεις πελατών, καθώς και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου.

Οδηγός

  • Αρχικά προετοιμάζεις όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το προϊόν που θέλεις να πουλήσεις. Δηλαδή μια ευκρινή εικόνα, ένα χτυπητό τίτλο και μια ελκυστική και σύντομη περιγραφή. Το κάθε προϊόν έχει και τη δική του σελίδα, η οποία ονομάζεται Product Detail Page.
  • Το επόμενο βήμα είναι να προσθέσεις το προϊόν στον κατάλογο του Amazon.
  • Πρέπει να εισάγεις το όνομα της επιχείρησης ή το ατομικό σου όνομα και τη διεύθυνση. Επίσης τα στοιχεία επικοινωνίας και τη μέθοδο πληρωμής. Αυτές οι πληροφορίες πρέπει να είναι έγκυρες και ακριβείς, διότι πρώτα πρέπει να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του υποψήφιου πελάτη.

Καταχώρηση προϊόντων στο Amazon

1.  Αρχικά θα πρέπει να ελέγξεις εάν το προϊόν υπάρχει ήδη στον κατάλογο του amazon.

2.  Μετά επιλέγεις μια από τις παρακάτω μεθόδους:

  • Αν θέλεις να πουλήσεις λίγα προϊόντα (μέχρι 50), μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Add a Product tool.
  • Αν θέλεις να πουλήσεις πολλά προϊόντα, τα οποία υπάρχουν ήδη στον κατάλογο του amazon, τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Listings Loader. Είναι σε μορφή Excel και μπορείς να το κατεβάσεις (download).
  • Εάν θέλεις να πουλήσεις διαφορετικά προϊόντα, τα οποία δε βρίσκονται στον κατάλογο, τότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις το Inventory File.
  • Εάν θέλεις να δουλέψεις offline, μπορείς να εγκαταστήσεις την εφαρμογή στον υπολογιστή σου και να προσθέσεις τα προϊόντα στο Amazon Seller Desktop.

 

ebay vs amazon

Fees - Τέλη

Τα τέλη στις πωλήσεις είναι σχεδόν τα ίδια. Στο ebay χρεώνεσαι για κάθε καταχώρηση ενός προϊόντος, ανεξάρτητα αν πουληθεί ή μείνει στο ράφι. Στο amazon δεν υπάρχουν τέλη καταχώρησης, αλλά το ποσοστό προμήθειας για κάθε πώληση είναι μεγαλύτερο.

Δημοπρασία ή σταθερή τιμή; - Auction or fixed price?

Η τεράστια επιτυχία του ebay βασίστηκε στις δημοπρασίες, για αυτό το λόγο εάν θέλεις να πουλήσεις ένα μοναδικό ή συλλεκτικό αντικείμενο, τότε εκεί θα καταφέρεις να πιάσεις την καλύτερη τιμή.

Όσων αφορά την πώληση ενός προϊόντος σε σταθερή τιμή, το amazon είναι ο βασιλιάς. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι αγοραστές του amazon είναι πιο εύποροι και ξοδεύουν περισσότερα χρήματα κατά μέσο όρο για διάφορα προϊόντα.

Σχέση μεταξύ πωλητή και αγοραστή

Στο ebay η αλληλεπίδραση μεταξύ πωλητών και αγοραστών είναι ιδιαίτερα διαδραστική, ενώ στο amazon σπάνια. Οι χρήστες του amazon έχουν την τάση να αποβλέπουν σε υψηλότερη επιπέδου εξυπηρέτηση και δεν αναμένουν να ρωτήσουν εάν το προϊόν που παρήγγειλαν στάλθηκε ή όχι. Η διαδικασία της πώλησης είναι πιο αυτοματοποιημένη για τους πωλητές. Αντίθετα, στο ebay οι πωλητές ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στις συναλλαγές.

Ανάδραση - feedback

Η ανάδραση είναι ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό σύστημα, το οποίο χρησιμοποιείται και στο ebay και στο amazon εξίσου, με την έννοια ότι οι αγοραστές μπορούν να καταγράψουν τις εντυπώσεις τους, θετικές ή αρνητικές, κάτι που θα επηρεάσει ανάλογα και το όνομα του πωλητή.

Εικόνες προϊόντων

Ένα μεγάλο στοίχημα που καλούνται να πάρουν οι πωλητές του ebay είναι οι εικόνες των προϊόντων. Θα πρέπει να τραβήξουν την καλύτερη δυνατή φωτογραφία. Κάθε αντικείμενο, ανεξάρτητα αν είναι ίδιο με κάποιο άλλο έχει τη δική του φωτογραφία.

Το amazon λειτουργεί τελείως διαφορετικά. Κάθε προϊόν έχει μια και μοναδική φωτογραφία και περιγραφή σε μια σελίδα. Δηλαδή όλοι οι πωλητές χρησιμοποιούνε την ίδια εικόνα και περιγραφή για το συγκεκριμένο προϊόν.

Φόροι

Στο amazon οι πωλητές είναι υπεύθυνοι για το φόρο που πρέπει να επιβληθεί στα προϊόντα τους και αν είναι απαραίτητο, προσθέτουν αυτό το κόστος στην τιμή πώλησης.

Στο ebay οι φόροι δεν αποδίδονται στην τιμή των προϊόντων, με απτέλεσμα να μην τρώνε τα κέρδη των πωλητών.

Μέση τιμή πώλησης

Το ebay μέσα από τις δημοπρασίες έχει αποδειχτεί ότι είναι ένας τόπος εύρεσης προϊόντων σε τιμή ευκαιρίας. Οι αγοραστές είναι διατεθειμένοι να περιμένουν 7 μέρες μέχρι τη λήξη μιας δημοπρασίας, προκειμένου να σώσουν 1 δολάριο.

Στο amazon οι αγοραστές είναι πρόθυμοι να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα και ίσως να μη μπουν στον κόπο να κάνουν έρευνα αγοράς στο ebay. Αυτό δίνει ένα μεγάλο πλεονέκτημα σε κάποιους πωλητές που αγοράζουν κάποιο προϊόν από το ebay, σε πολύ χαμηλή τιμή, και στη συνέχεια το μεταπολούν στο amazon.

Μέθοδοι πληρωμής

Στο amazon οι πωλητές πρέπει να χρησιμοποιούν το amazon για να δέχονται πληρωμές. Δηλαδή το amazon συλλέγει τα κέρδη από τις πωλήσεις σας και τις καταθέτει στον τραπεζικό σας λογαριασμό με συχνότητα 2 φορές το μήνα ή μεγαλύτερη. Η διαδικασία αυτή γίνεται χωρίς τέλη. Το amazon είναι υπεύθυνο να συλλέξει την πληρωμή και μέχρι να πραγματοποιηθεί, το προϊόν συνεχίζει να αναγράφεται στη λίστα.

Στο ebay οι συναλλαγές γίνονται συνήθως μέσω Paypal και τείνουν να γίνονται αποκλειστικά και μόνο με Paypal. Οι συναλλαγές μέσω Paypal μπορεί να παρέχουν αξιοπιστία και ασφάλεια, αλλά κοστολογούνται με τέλη.

Πολιτική επιστροφής προϊόντων

Στο amazon ισχύει η εγγύηση A-z Guarantee, που σημαίνει ότι εάν το προϊόν είναι "ουσιωδώς διαφορετικό", επιτρέπει στον αγοραστή να λάβει πλήρη επιστροφή χρημάτων σε διάστημα 90 ημερών.

Στο ebay δεν υπάρχει τόσο αυστηρή πολιτική. Ο πωλητής μπορεί να έρθει σε επικοινωνία με τον αγοραστή - και το αντίθετο, ώστε να επιλυθούν οι διαφωνίες. Μου έχει τύχει να παραλάβω ένα προϊόν που δεν ήταν αυτό που παρουσιαζόταν στην εικόνα (έλλειπε το σήμα της εταιρίας) και ήρθα σε επικοινωνία μέσω email με τον πωλητή. Ο πωλητής μου πρότεινε 2 επιλογές: Επιστροφή ή έκπτωση. Καθότι το προϊόν λειτουργούσε άψογα και ήθελα να το κρατήσω επέλεξα να μου αποδωθεί έκπτωση μετά την αγορά του προϊόντος. Την ίδια μέρα στον Paypal λογαριασμό μου έγινε επιστροφή χρημάτων από την έκπτωση. Τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να φαντάζουν περίεργες στην πραγματική αγορά, αλλά στο ebay είναι διαπραγματεύσιμες και ίσως συχνές.

Το αρνητικό της υπόθεσης με το ebay, όσων αφορά τους επίδοξους πωλητές και τις διαπραγματεύσεις, είναι ότι με αυτή τη στάση μπορεί να βρεθούν στη δυσάρεστη θέση των αρνητικών feedbacks, το οποίο θα έχει μεγάλη επίπτωση στο όνομά τους.

Shipping

Οι πωλητές του ebay εδώ και καιρό βλέπουν το shipping cost ως μια μικρή ροή εσόδων. Αυξάνουν το shipping με σκοπό να αποκομήσουν και από εκεί ένα μικρό όφελος για να καλύψουν άλλα έξοδά τους. Το ebay βέβαια με τη σειρά του μπορεί να τιμωρήσει τους κερδοσκόπους που χρεώνουν το shipping με ποσά άνω του μέσου, μέσω της μείωσης προβολής τους στα αποτελέσματα αναζήτησης. Επίσης σε άλλες περιπτώσεις έχουν τιμωρηθεί πωλητές που προσφέρουν  δωρεάν shipping, διότι πλήττουν εκείνους που δε μπορούν να το αντέξουν οικονομικά.

Το amazon δίνει στους πωλητές ένα shipping credit βασισμένο στην κατηγορία του προϊόντος. Αυτό δεν καλύπτει πάντα τα έξοδα του shipping, αλλά συνήθως καλύπτονται. Αυτό το ποσό είναι σταθερό και δε μπορείτε να ζητήσετε περισσότερα χρήματα από τον πελάτη, ακόμα και στην περίπτωση που δεν καλύπτεστε με τα έξοδα αποστολής που σας προσφέρει το amazon.

ebay ή amazon?

Συγκρίνοντας το ebay και το amazon θα μπορούσα να πω ότι και τα δυο είναι καλά και πως ανάλογα με το προϊόν το ένα γίνεται ιδανικότερο από το άλλο και το αντίθετο. Το ebay τείνει να είναι καλύτερη επιλογή για πώληση ρούχων, παιχνιδιών και είδη οικιακής χρήσης, ενώ το amazon για βιβλία, μουσική και άλλα ηλεκτρονικά είδη. Τα ίδια προϊόντα όμως μπορούν να βρεθούν και στα δυο online καταστήματα, όπως και να πωληθούν.

Μια βασική διαφορά του ebay και του amazon είναι το κοινό του. Οι πιστοί οπαδοί του ενός δε συμμετέχουν στο άλλο. Αυτό μπορείς να το εκμεταλευτείς εκθέτοντας το προϊόν σου και στα δυο ηλεκτρονικά καταστήματα, με αποτέλεσμα να κερδίσεις κάποιες επιπλέον εκατομμύρια ματιές. Λόγω του ότι δεν απευθύνονται στο ίδιο αγοραστικό κοινό, θα πρέπει εσύ ο ίδιος να αποκτήσεις την απαραίτητη εμπειρία για να καταλήξεις για το ποιο ηλεκτρονικό κατάστημα προσφέρεται καλύτερα για το προϊόν που φιλοδοξείς να πουλήσεις. Μη ξεχνάς όμως ότι κάθε αγοραστικό κοινό έχει τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του.

Ακολούθησε το Click Money στα Social Media και

μάθε πρώτος τα νεότερα στο Internet Marketing!